onsdag 17. september 2014

Babylue og smetteskjerf

Snart høst
Og det betyr varme småplagg til små prinser og prinsesser.
Settene er strikket i baby merino fra Drops. Garnet er 100% ull og kan vaskes i maskin, noe som er praktisk til små barn.


Dette er strikket i str 0-3 mnd og er barselgave til en venninne og hennes samboer som ventet tvillinger.

Lue
Strikket etter oppskrift fra Drops http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b25&d_id=6&lang=no


Luene er pyntet med søte knapper med Prins og Prinsesse. 
Knappene er festet godt, husk skal man pynte med knapper til større barn husk å sy de godt fast slik at ikke små barnehender løsner de og får de i halsen.


Smetteskjerf 
Jeg la opp 4 masker på pinne 3 og strikket riller hele tiden. Jeg økte i hver ende (ved å strikke både foran og bak i første maske) til jeg hadde 24 masker og fortsatte så til arbeidet målte 8 cm. Da delte jeg arbeidet ved å ta annenhver maske på en hjelpepinne bak arbeidet. 12 masker på hver pinne. Strikket så 4 cm på hver side, og strikket så arbeidet sammen igjen ved å strikke annenhver maske på en pinne igjen. Da ble det ei fin lomme.
Strikket så til arbeidet målte 40 cm (nyfødt). Felte så ved å strikke to r sammen på hver pinne (maske 2 og 3) til jeg hadde 4 masker igjen. Felte av.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar